menu Meny

Vanliga frågor

Här har vi samlat det vi tror du önskar veta om vår värld. Information om ditt konto, köp, returer, reklamationer och kundservice med mera följer nedan. Är det något vi missat informera om eller du upplever otydligt så är vi glada om du kontaktar oss på kundservice – vi är här för dig!

Vill du gå raka vägen till ett speciellt ämne?



Handla på Tindeberg.se

Är du ny på Tindeberg.se kan du registrera dig här - Väljer du att prenumerera på vårat nyhetsbrev får du med dig de senaste nyheterna och våra bästa erbjudandena först av alla!

Mitt konto är en bra översikt där du kan göra en önskelista, se alla dina tidigare beställningar, ändra dina kontouppgifter samt avsluta eller påbörja prenumeration av nyhetsbrevet.

Min önskelista är till för att komma ihåg dina dröm-produkter du önskar att investera i. Du kan lägga in kommentarer i listan, maila den till dina nära och kära eller flytta produkterna in i varukorgen för att beställa hem dina drömmar! Du hittar den via Mitt Tindeberg längst ned på sidan.
Vårt Nyhetsbrev är bästa sättet att följa med på vad som händer på Tindeberg - skriv in din mail på "Följ vårt nyhetsbrev" på förstasidan eller via Mitt konto.
Nyheter lanserar vi hundratals varje månad.
Veckans fynd är specialerbjudande på utvalda produkter i sju dagar.
Sista chansen samlar varor som är sista chansen att handla, till extra bra priser! Slår du inte till snabbt riskerar du att missa chansen!
Vårt stora utbud av varumärken från A-Ö




Finns varorna på lager?

På Tindeberg kommer du se olika lagerstatusar, specifierat på alla olika varianter och storlekar. Vi försöker att hålla alla statusar uppdaterade med rätt information för var stund men finns givetvis en risk att någon annan tittar på samma produkt som dig. Du har inte reserverat en produkt förrän du har gått igenom kassan och faktiskt genomfört en betalning.

På lager och kan skickas till dig. Statusen är vanlig på vår hemsida, dessa varor kan skickas normalt inom ett dygn från beställning, alternativt nästa arbetsdag. Finns beställningen inne i vårt system före kl. 10.00 är vårt mål att den lämnar oss med transportören före lunch.

Beställningsvara. Skickas normalt inom 7-14 arbetsdagar. Denna vara finns inte på vårt eget lager utan skickas först från vår leverantör till oss och har därför en lite längre leveranstid.

Utsåld hos leverantör. Kan inte beställas förrän varan åter är på lager. Varan är utsåld och inte på lager hos vår leverantör. Den kan inte beställas av dig eller av oss förrän vår leverantören bekräftar att de kan leverera den. När vi kan så uppdaterar vi statusen. Vi förväntar oss att vi ska få den tillbaka i sortimentet, så återkom till oss igen!

Utsåld hos leverantör. Förväntas åter nästa säsong. Precis som det låter, denna vara kommer komma tillbaka men inte förrän nästa aktuella säsong.

Att genomföra en beställning

För att en beställning ska bli godkänd hos oss måste du gå igenom hela kassan med genomföra betalning och godkänna våra köpsvillkor. Kontollera uppgifterna i beställningen innan du trycker på Lägg beställning. Efter beställningen är genomförd korrekt visas en specifikation över beställningen samt ordernummer. 

Får du inget mail så kontrollera din beställning via ditt Tindeberg-konto så att rätt mailadress registrerats. Har du fortfarande inte fått en orderbekräftelse på mail kontaktar du kundservice. Finns alla varor på lager så skickar vi ut en leveransbekräftelse så snart vi har packat beställningen på vårt lager.

När en beställning är genomförd kan du inte komplettera eller ändra i ordern själv. Begränsat med ändringar kan göras med hjälp av kundservice men vi har ingen möjlighet att överskrida det belopp du bekräftat vid beställning. Önskar du att ta bort eller ändra din order, var vänlig kontakta vår kundtjänst på kundservice@tindeberg.se eller ring 08-5500 6050. 




Rabattkod

Har du en rabattkod som du önskar att använda vid köpet så ska denna registreras innan du lämnar varukorgen. Ovanför totalsumman finns en klickbar text som öppnar fältet för rabattkod. Använd rabattkoden genom att skriva in som öppnar fältet för att registrera rabatten. När du skrivit i koden aktiverar du koden genom att trycka på knappen "Aktivera rabattkod"




Betalning

Vi erbjuder flera betalningsmetoder:

Vi erbjuder dig att betala genom Klarna Checkout som gör det enkelt, flexibelt och tryggt att handla på nätet. Genom att svara på ett par frågor identifieras du av Klarna och de metoder som är mest lämpade för dig visas.

Betalningsmetoder som erbjuds genom Klarna Checkout är :

  • Betala direkt där du kan välja att betala direkt med kort. För att göra det ännu enklare för nästa köp kan du välja att på ett säkert sätt spara dina upplysningar.
  • Klarna faktura är alternativet där Klarna skickar en faktura via e-post när vi har skickat din beställning. Fakturan har en betalningstid på 14 dagar och det tillkommer ingen fakturaavgift.
  • Klarna delbetalning finns i olika former och presenteras vid köpet. Fast delbetalning är metoden där du kan bestämma hur länge du vill avbetala och beloppet sätts utifrån tidsvalet eller den flexibla delbetalningen där du varje månad väljer hur mycket du önskar att betala. Läs mer om Klarna delbetalning här.


    Vid frågor om ditt Klarna-konto, varför du inte har tillgång till alla betalningsmetoder som beskrivs ovan eller frågor om din faktura vänligen ta kontakt direkt med Klarna.

    Faktura till företag/offentlig enhet - förutser förhandsgodkänd kreditvärdering. Beställning görs genom kontakt med kundservice.




    Leverans

    Tindeberg levererar varor i hela Sverige i samarbete med Bring och DHL. För att beställa genom Tindeberg.se måste en giltig svensk adress anges vid beställning. Vi skickar inget till utländska adresser idag. 

    Vi har ett stort antal varor på lager vilket innebär att vi oftast kan skicka dina beställda varor omgående efter att du slutfört en beställning. Vi gör alltid vårt bästa för att hålla den uppskattade leveranstiden och för att du ska få hem dina varor så snabbt som möjligt.

    Har du beställt varor som inte finns på vårt lager så kommer du få ytterligare ett mail som meddelar dig om vilka varor som finns på lager och vad alternativen är för dig.

    Tänk på att du alltid skall kunna visa legitimation vid utlämningen/leveransen av varorna. Skickar du någon annan för att hämta ditt paket så måste din samt budets id visas upp.

    Frakten är kostnadsfri vid beställning över 1000 SEK. Vid beställning under 1000 SEK kostar frakten 59 SEK. Även returfrakten är kostnadsfri när du följer stegen från vår returportal, Tindeberg.se/returlapp.

    Leveransbekräftelse

    När din leverans är packad på vårt lager så skickas ett mail till dig med information om leveransen och en leveransbekräftelse. I leveransbekräftelsen finns ett eller flera kolli-id som du kan använda för att söka efter din leverans på Bring.se. Alla våra paket går att söka via Bring.se även om de levereras ut till ett DHL-servicepoint.

    Leveranssätt

    Alla våra produkter levereras som paket med hjälp av Bring och DHL. På din orderbekräftelse specificeras vilket leveranssätt som används för din leverans.

    DHL PickUp Parcel är den leveransmetoden som används som standard av oss. Paket blir spårbart via Bring.se under samma kväll som du mottog din leveransbekräftelse eller alternativt kvällen efter nästkommande arbetsdag. Till stora delar av landet är leveranstiden 1-2 dagar men för mer precis beräkning till ditt postnummer använd tidtabellen med postnummer 42246 som upphämtningsadress.

    Bring Home Delivery Parcel levereras direkt hem till din dörr. Bokning av leveransen gör Bring genom att föreslå en leveranstid via sms eller telefon. Passar inte den tiden som föreslås kan du boka en annan tid som passar dig bättre.

    Transportskada

    Om en transportskada har uppstått har du ansvar att inom skälig tid göra en anmälan om skadan via mail till vår kundtjänst. Skicka gärna med bilder på skadan så är det enklare att behandla problemet. Vi ber dig att kontakta kundtjänst så snabbt som möjligt efter att du har upptäckt skadan, uppge leverans. eller ordernummer för smidig hantering av ärendet. Det är viktigt att du kontrollerar dina produkter noggrant, både utanpå och inuti, direkt när du har tagit emot dem. Observera att du inte får använda den skadade produkten och att du måste behålla produktens emballage, så att hela paketet och varan kan besiktigas vid handläggning av skadeärendet.




    Skicka varor i retur till Tindeberg

    Det är enkelt och snabbt att returnera varor till Tindeberg.

    Vi erbjuder dig fri retur om du använder dig av vår returprotal. När du skapat returetiketten får du en länk till en PDF som du skriver ut och placerar på utsidan av returpaketet. Vi skickar även en länk till etiketten på mail till dig, om du önskar att skriva ut den vid ett senare tillfälle.

    Vi kan inte ersätta fraktkostnad om du har skickat en retur på egen hand därför uppmanar vi dig att använda den returportalen nedan och kontaktar kundtjänst om du upplever problem. Skickar du in en retur utan våra returhandlingar är du ansvarig för produkten fram tills vår returavdelning har mottagit leveransen från transportören. Detta gäller även om produkten skulle försvinna eller bli skadat på något sätt.

    Följ länken nedan och logga in med ditt Tindeberg-konto för att få dina returhandlingar:

    365 dagars öppet köp – Vad vi på Tindeberg tycker du är värd!

    Som kund hos Tindeberg.se har du 365 dagars öppet köp på produkter med obruten förpackning. Förpackningen får inte vara skadad eller förstörd på något sätt. Om produkten inte har en särskild förpackning utan levererades lös i ett paket skall samtliga märken, klisterlappar, etiketter etc. sitta kvar på produkten. Produkten skall returneras i helt oförändrat skick och får inte vara använd.

    365 dagars öppet köp gäller inte på digitalt innehåll, varor som har ett begränsat hållbarhetsdatum eller som klassas som färskvara. Övriga unantag besvaras under vilka varor får du returnera.

    Ångerrätt – Vad lagen säger att vi ska erbjuda dig, och upplysa om.

    Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokal. Det innebär att om du köper en vara via Internet, har du möjlighet att ångra köpet inom 14 dagar. Ångerfristen börjar löpa från den dag du har tagit emot varan.

    Du får inte ha använt produkten men har enligt lag rätt att hantera varan i den mån det krävs för att kunna säkerställa dess egenskaper och funktion. Vid nyttjande av ångerrätten har vi rätt att göra avdrag motsvarande den värdeminskning som uppstått till följd av att kund har hanterat varan i större omfattning än som varit nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion. Värdeminskningen bedöms från fall till fall. Du skall returnera produkten i oförändrat skick samt i originalförpackning med tillhörande emballage.

    Byte av storlek eller färg

    Gäller din retur byte av storlek eller färg så kan du notera detta i returportalen. Vi normalt en behandlingstid på 3-5 arbetsdagar från att vår Returavdelning mottagit ditt paket tills vi lagt in ditt byte i beställning. 

    Vill du beställa en ny vara och önskar den inom en vecka så rekommenderar vi att du lägger in en ny beställning och meddelar oss att återbetala din retur. 

    Har du en önskan om att byta varan t.ex till en annan storlek, så är det absolut inga problem - ta kontakt med oss på telefon eller mail.

    Vilka varor får du returnera?

    Det är inte ångerrätt på digitalt innehåll, säkerhetsutrustning, förseglade varor, varor som inte är ägnade för retur av hälso- eller hygienisk skäl, varor som är tillverkade efter kundens specifikationer, varor som har ett begränsat hållbarhetsdatum eller som klassas som färskvara.

    Ångerrätten gäller inte på demo eller butiks produkt.

    Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten. Om du väljer att inte lösa ut dina varor debiterar vi dig en hanteringsavgift på 500 kronor.




    Hur gör jag om jag önskar reklamera en vara?

    Tindeberg säljer samtliga varor med 1 års garanti samt 3 års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen. Vissa producenter erbjuder garanti som sträcker sig utanför konsumentköpslagens regler, denna specificeras då i samband med varan.

    Produktgarantin gäller inte handhavandefel, felinställd produkt eller fel som uppstår vid eller efter egen förändring av produktens funktion eller utseende. Såsom ombyggnation, uppgradering eller annan konfigurering av produkten.

    Vi hanterar reklamationer via egen reparation och om ytterligare service behövs används utvalda samarbetspartners.

    Vi betalar returen åt dig, men detta gäller om du använder vår returordning, Tindeberg.se/returlapp. Om du skickar in en vara som har utgått och inte produceras längre kan det ta längre tid för reparation/byte.

    Felleverans

    Skulle det uppstå att du har fått fel vara - ta kontakt med oss på telefon eller mail. Produkten måste returneras i orginalförpackningen och i samma skick som när den mottagits.




    Återbetalning

    Vi krediterar retursumman till ditt kredit/bankkort eller via Klarna. Gäller återbetalningen ett köp som gjordes för över sex månader sedan kommer vi att efterfråga ditt bankkonotnummer för återföring av beloppet. Detta beror på att kortuppgifter tillhörande ett köp inte sparas i en längre tid. Har du betalat med Tindeberg-faktura är vi alltid beroende av ett kontonummer för att kunna utbetala beloppet. 




    Kontakta gärna oss!

    Vi vill att du kontaktar oss om du har några frågor eller synpunkter som vi borde få höra. 

    Vår kundservice svarar gärna på frågor om du vill ha mer information om våra produkter, har frågor om våra allmänna villkor, ångerrätt, reklamation eller andra frågor som berör beställning och köp av produkter. Vår personal har god kunskap inom området och hjälper dig gärna med dina funderingar kring outdoor och friluftsliv.

    Telefonen är öppen måndag-torsdag 09:00 - 17:00, fredag 09:00-15:00, lunchstängt 11:30-12:00.

    Lördag, söndag och helgdagar håller vi kundservice stängt.

    När vi har mottagit ditt mail på kundservice@tindeberg.se besvaras det med ett autosvar som innehåller en bekräftelse på mottaget mail samt ett referensnummer.

  • Stäng
    1000 kr kvar till fraktfri leverans!
    0 av 1000